• Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

Reklam Kurulu'ndan aldatıcı reklamlara 92,5 milyon lira para cezası

[ZF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Ekonomi Haberleri kategorisinde nurettin_38 tarafından oluşturulan Reklam Kurulu'ndan aldatıcı reklamlara 92,5 milyon lira para cezası başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 61 kez görüntülenmiş, 1 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Ekonomi Haberleri
Konu Başlığı Reklam Kurulu'ndan aldatıcı reklamlara 92,5 milyon lira para cezası
Konbuyu başlatan nurettin_38
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan osman06
Katılım
19 Haz 2023
Mesajlar
11,041
Tepkime puanı
1
Puanları
1

İtibar:

Reklam Kurulu'ndan aldatıcı reklamlara 92,5 milyon lira para cezası

Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu tarafından tüketicileri aldatan, yanıltan ve istismar eden reklamlar ile haksız ticari faaliyetlere yönelik 11 ayda 92,5 milyon lira idari para cezası uygulandığını bildirdi.

Reklam Kurulu'ndan tüketiciyi aldatanlara yılın ilk 11 ayda ceza yağdı.

Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, Reklam Kurulu, özellikle bu ay gerçekleştirilen ve "Efsane Kasım", "Şahane Cuma" gibi isimlerle adlandırılan, çok sayıda üründe de çeşitli oranlarda indirimlerin yapılacağının ilan edildiği satış kampanyalarını yakından takip etti. Yapılan incelemelerde tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısı oluşturan indirimli satış reklamları ve uygulamaları hakkında idari yaptırımlar uygulandı. Kurul gündemine intikal eden 16 indirimli satış dosyası hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 2,7 milyon lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Bu ay toplantıda görüşülen 176 dosyadaki hususlardan 153'ü mevzuata aykırı bulunurken söz konusu reklam ve ticari faaliyetler hakkında durdurma cezasıyla birlikte toplam 16,7 milyon lira idari para cezası kesildi. TAKVİYE GIDALAR VE KOZMETİK ÜRÜNLER DE İNCELENDİ Ayrıca, mevsimsel değişikliklerle birlikte tüketici sağlığına yönelik dönemsel reklamların ön plana çıktığı görüldü. Takviye edici gıdalar ve kozmetik ürünler gibi doğrudan tüketicilerin kullanımına yönelik ürün reklamları da Kurul tarafından takip edilerek incelendi. Bu kapsamda, olası faydaları hakkında tüketicileri yanıltan, kamu sağlığını bozucu nitelikte, mevzuata aykırı bulunan reklamlar hakkında idari yaptırımlar uygulandı. Kurul tarafından 11 ayda ise toplam 1838 dosya hakkında değerlendirmede bulunuldu. Bu alandaki aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1623 adet dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra toplam 92,5 milyon lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.
 
Üst Alt