• Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

Konteyner nakliye şirketi Maersk, 3 bin 500 kişiyi daha işten çıkaracak

[ZF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Ekonomi Haberleri kategorisinde nurettin_38 tarafından oluşturulan Konteyner nakliye şirketi Maersk, 3 bin 500 kişiyi daha işten çıkaracak başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 85 kez görüntülenmiş, 1 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Ekonomi Haberleri
Konu Başlığı Konteyner nakliye şirketi Maersk, 3 bin 500 kişiyi daha işten çıkaracak
Konbuyu başlatan nurettin_38
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan osman06
Katılım
19 Haz 2023
Mesajlar
11,028
Tepkime puanı
1
Puanları
1

İtibar:

Konteyner nakliye şirketi Maersk, 3 bin 500 kişiyi daha işten çıkaracak

Konteyner nakliye şirketi Maersk, küresel ekonomik yavaşlamanın tetiklediği talep düşüşü ve kapasite fazlası nedeniyle 6 bin 500 kişinin işten çıkarıldığını, 3 bin 500 kişinin daha işine son verileceğini bildirdi.

Konteyner nakliye şirketi Maersk, yeni bir işten çıkarma planlıyor. Maersk'den yapılan açıklamada, şirketin durgun talep, düşük navlun oranları ve enflasyonist baskıdan oluşan yeni bir normalle karşı karşıya kalmasıyla finansal performansını korumak için maliyet tasarrufu önlemlerini "yoğunlaştırmayı" planladığı belirtildi. Bu kapsamda şirketin iş gücünü 110 binden 100 binin altına düşürmeyi planlandığı ve bunun yıllık 600 milyon dolar tasarruf sağlayacağı aktarıldı. Bu yıl 6 bin 500 kişinin işten çıkarıldığı ve çalışan sayısının 2023'ün başlarında 110 binden 103 bin 500'e indirildiği belirtilen açıklamada, ilerleyen aylarda 2 bin 500 ve 2024'te 1000 kişinin daha işten çıkarılacağı kaydedildi. Açıklamada Maersk Üst Yöneticisi (CEO) Vincent Clerc'in şu değerlendirmelerine yer verildi: "Konteyner nakliye sektörü zayıf talep, fiyatların tarihi seviyelere dönmesi ve maliyetler üzerindeki enflasyonist baskı ile yeni bir normalle karşı karşıyadır. Önümüzdeki zorlu zamanlar göz önüne alındığında, finansal performansımızı korumak için çeşitli maliyet ve nakit kontrol önlemlerini hızlandırdık." Nakliye şirketleri, tedarik zincirlerinin bozulduğu ve nakliye talebinin arttığı Covid-19 salgını sırasında çok yüksek fiyatlardan yararlanmıştı. Öte yandan Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ), 5 Ekim’de 2023 için küresel mal ticaretine ilişkin büyüme beklentisini savaş, yüksek enflasyon ve faiz nedeniyle yüzde 1,7'den 0,8'e çekmişti.
 
Üst Alt