End
Üye
- Katılım
- 21 Ocak 2021
- Mesajlar
- 972
- Tepkime puanı
- 51
- Puanları
- 18
- Cinsiyet
- Medeni Hali
- Memleket
- 19 ÇORUM
- Takım
- Fenerbahçe
- Burç
- Kova
- Mesleği
- Muhasebe
İtibar:
Cumhur ittifakı, seçimi kazanmakla kalmadı aynı zamanda muhalefette, kendisine anayasa değişikliğinde destek verebilecek bir çoğunluk elde etti.
Bunu sağlayan da CHP lideri Kılıçdaroğlu’nun tarihi hatası oldu.
Cumhur İttifakı ile her an uzlaşma yolu arayıp bulabilecek olan Deva, Gelecek, Demokrat ve Saadet Partisi’ne CHP listelerinden, iktidarın anayasa değişikliği yapmasını sağlayacak milletvekillikleri hediye edildi.
Ortaya çıkan rakamlara bakınca, bu dağılımı gerçekten nasıl belirlediler ve cumhur ittifakı kolaylıkla anayasa değiştirsin diye CHP aracılığıyla seçilmelerini kim sağladı diye sormak gerekiyor.
CHP listelerinden, kendi seçmenini küstürme pahasına, Deva’dan 14, Gelecek’ten 10, Saadet’ten 10, Demokrat Parti’den 3, toplam 37 milletvekili seçildi.
Cumhur ittifakının milletvekili toplamı 323, artı 37 eşittir 360.
360: Anayasa değişikliği için referanduma gidilmesini sağlayacak anayasa değişikliğini sağlayacak rakam.
CHP’de veya muhalefet kanadında matematiği bu kadar doğru kullanan ve bu hesabın hiç aksamadan gerçekleşmesini sağlayanlar kimler acaba?
CHP’den seçilen bir milletvekili ile birlikte İYİ Parti’nin toplam milletvekili sayısı 44.
360 artı 44: 404
Bu da anayasa değişikliği için referanduma gerek kalmadan anayasa değişikliğini sağlamak için gereken 400’ün aşılmasını sağlıyor.
Yerel seçim riski
Cumhur ittifakı yetkilileri yeni bir anayasa değişikliğine hazırlandıklarını ifade ettiler. Anayasa değişikliklerinin 2024 Mart yerel seçimi öncesinde, daha çok cumhur ittifakına oy getirecek konularda olma ihtimali var.
Türban konusunda, kadın hakları konusunda muhafazakar seçmeni etkileyecek anayasa değişiklikleri ilk aşamada gündeme gelebilir.
Bu değişikliklerin CHP’nin istediği gibi insan hakları çerçevesinde olması zor görünüyor. İktidar bu değişiklikleri, CHP’ye karşı seçim kampanyasında kullanacağı şekilde gerçekleştirecek ve CHP’nin karşı çıkışlarını en ağır eleştirilerle kampanya konusu yapacaktır.
Türban konusu, insan hakları sınırlarını aşan bir şekilde anayasaya girdiği takdirde bunun tarihi sorumluluğu da Kılıçdaroğlu’nda olacaktır. Hiç gündemde yokken bu konuyu gündeme getirerek, iktidarın el yükseltmesiyle türban için anayasa değişikliğinin yolunu açtı.
Anayasa değişikliklerinde, CHP listelerinden milletvekili seçilen ittifak ortağı 37 milletvekilinin de iktidarla birlikte hareket etme ihtimali yüksek. Hatta anlaşma sağlayabilirse İYİ Parti de bu uzlaşmada yeralabilir ve anayasa değişikliği referanduma gerek kalmadan gerçekleşebilir.
Bunları dikkate almadan, bazı CHP’li yöneticilerin, iktidara ortak anayasa değişikliği çağrısında bulunması, CHP’nin tuzakları görmediğini bir kez ortaya koydu.
İktidar ayrıca parlamentoda, CHP’nin ittifak ortaklarını da yanına alarak başka sürprizler de hazırlayabilir. Bunlarla CHP’nin ittifakı sürdürme isteği fiilen geçersiz hale gelebilir.
Yerel seçimde CHP’yi, İstanbul ve Ankara başta olmak üzere büyük şehirlerde zora sokacak ve yeni suçlamalarla karşılaşacağı bir tablo çıkabilir.
Bu durumda yerel seçimler CHP için hiç de kolay geçmeyebilir.
Seçime kadar CHP’nin başında kalıp yerel seçimlerden sonra belki genel başkanlığı bırakma eğiliminde olan Kılıçdaroğlu ise yaptığı tarihi hatanın bedeli olarak yerel seçimlerde bir kez daha yenilebilir.
Seçime kadar geçecek sürede iktidarın atacağı bu tür adımlar karşısında, seçmen, bunların sorumlusu olarak göreceği Kılıçdaroğlu’na daha çok kızmaya başlayacak ve o da kendisini savunmakta yetersiz kalacaktır.
Kılıçdaroğlu, yerel seçime genel başkan olarak girip girmeme konusunda da tarihi bir karar verecek. Kılıçdaroğlu’nun hatalarının taşımayan, bugüne kadar adı geçmemiş, yeni sürpriz bir isim belki de böyle bir tablonun yükünü taşımayacağı için yerel seçimlerde CHP’nin şansını artırabilir.
Bunu sağlayan da CHP lideri Kılıçdaroğlu’nun tarihi hatası oldu.
Cumhur İttifakı ile her an uzlaşma yolu arayıp bulabilecek olan Deva, Gelecek, Demokrat ve Saadet Partisi’ne CHP listelerinden, iktidarın anayasa değişikliği yapmasını sağlayacak milletvekillikleri hediye edildi.
Ortaya çıkan rakamlara bakınca, bu dağılımı gerçekten nasıl belirlediler ve cumhur ittifakı kolaylıkla anayasa değiştirsin diye CHP aracılığıyla seçilmelerini kim sağladı diye sormak gerekiyor.
CHP listelerinden, kendi seçmenini küstürme pahasına, Deva’dan 14, Gelecek’ten 10, Saadet’ten 10, Demokrat Parti’den 3, toplam 37 milletvekili seçildi.
Cumhur ittifakının milletvekili toplamı 323, artı 37 eşittir 360.
360: Anayasa değişikliği için referanduma gidilmesini sağlayacak anayasa değişikliğini sağlayacak rakam.
CHP’de veya muhalefet kanadında matematiği bu kadar doğru kullanan ve bu hesabın hiç aksamadan gerçekleşmesini sağlayanlar kimler acaba?
CHP’den seçilen bir milletvekili ile birlikte İYİ Parti’nin toplam milletvekili sayısı 44.
360 artı 44: 404
Bu da anayasa değişikliği için referanduma gerek kalmadan anayasa değişikliğini sağlamak için gereken 400’ün aşılmasını sağlıyor.
Yerel seçim riski
Cumhur ittifakı yetkilileri yeni bir anayasa değişikliğine hazırlandıklarını ifade ettiler. Anayasa değişikliklerinin 2024 Mart yerel seçimi öncesinde, daha çok cumhur ittifakına oy getirecek konularda olma ihtimali var.
Türban konusunda, kadın hakları konusunda muhafazakar seçmeni etkileyecek anayasa değişiklikleri ilk aşamada gündeme gelebilir.
Bu değişikliklerin CHP’nin istediği gibi insan hakları çerçevesinde olması zor görünüyor. İktidar bu değişiklikleri, CHP’ye karşı seçim kampanyasında kullanacağı şekilde gerçekleştirecek ve CHP’nin karşı çıkışlarını en ağır eleştirilerle kampanya konusu yapacaktır.
Türban konusu, insan hakları sınırlarını aşan bir şekilde anayasaya girdiği takdirde bunun tarihi sorumluluğu da Kılıçdaroğlu’nda olacaktır. Hiç gündemde yokken bu konuyu gündeme getirerek, iktidarın el yükseltmesiyle türban için anayasa değişikliğinin yolunu açtı.
Anayasa değişikliklerinde, CHP listelerinden milletvekili seçilen ittifak ortağı 37 milletvekilinin de iktidarla birlikte hareket etme ihtimali yüksek. Hatta anlaşma sağlayabilirse İYİ Parti de bu uzlaşmada yeralabilir ve anayasa değişikliği referanduma gerek kalmadan gerçekleşebilir.
Bunları dikkate almadan, bazı CHP’li yöneticilerin, iktidara ortak anayasa değişikliği çağrısında bulunması, CHP’nin tuzakları görmediğini bir kez ortaya koydu.
İktidar ayrıca parlamentoda, CHP’nin ittifak ortaklarını da yanına alarak başka sürprizler de hazırlayabilir. Bunlarla CHP’nin ittifakı sürdürme isteği fiilen geçersiz hale gelebilir.
Yerel seçimde CHP’yi, İstanbul ve Ankara başta olmak üzere büyük şehirlerde zora sokacak ve yeni suçlamalarla karşılaşacağı bir tablo çıkabilir.
Bu durumda yerel seçimler CHP için hiç de kolay geçmeyebilir.
Seçime kadar CHP’nin başında kalıp yerel seçimlerden sonra belki genel başkanlığı bırakma eğiliminde olan Kılıçdaroğlu ise yaptığı tarihi hatanın bedeli olarak yerel seçimlerde bir kez daha yenilebilir.
Seçime kadar geçecek sürede iktidarın atacağı bu tür adımlar karşısında, seçmen, bunların sorumlusu olarak göreceği Kılıçdaroğlu’na daha çok kızmaya başlayacak ve o da kendisini savunmakta yetersiz kalacaktır.
Kılıçdaroğlu, yerel seçime genel başkan olarak girip girmeme konusunda da tarihi bir karar verecek. Kılıçdaroğlu’nun hatalarının taşımayan, bugüne kadar adı geçmemiş, yeni sürpriz bir isim belki de böyle bir tablonun yükünü taşımayacağı için yerel seçimlerde CHP’nin şansını artırabilir.